Nesta sertai Montreal - Shebby


 
MONTREAL: Salah seorang pertahanan pasukan Itali yang pernah memenangi Piala Dunia, Alessandro Nesta sudah menandatangani kontrak 18 bulan bersama Montreal Impact di Utara Amerika dalam saingan Major League Soccer.
“Saya sangat gembira untuk berada di sini,” kata pemain berusia 36 tahun itu dalam satu kenyataan yang dikeluarkan kelab itu kelmarin. “Walaupun mendapat beberapa tawaran untuk meneruskan karier di Eropah. Saya bersedia untuk menghadapi cabaran baru dan mahu beraksi dalam MSL.” Nesta meninggalkan AC Milan penghujung musim lalu selepas meraih 10 trofi bersama Rossoneri. Dia memenangi dua gelaran Liga Juara-Juara dan Serie A bersama Milan selepas meninggalkan Lazio pada 2002 dan dianggap antara pemain pertahanan terbaik negara itu.

Dia beraksi 78 kali untuk Itali dan menjulang Piala Dunia pada 2006 selepas meraih kemenangan menerusi penentuan sepakan penalti ke atas Perancis.

Nesta akan menyertai bekas rakan sepasukan di Lazio, Marco Di Vaio untuk bersama-sama dengan kelab yang sedang bergelut itu yang kini berada di tempat kelapan dalam 10 pasukan yang bersaing dalam Eastern Conference apabila sekadar mencatatkan lima kemenangan selepas mengharungi 19 perlawanan.

“Ketika melawat kawan saya, Marco beraksi perlawanan pertamanya dengan Montreal, saya bertemu individu yang hebat di kelab ini. Saya sangat sukakan apa yang saya lihat dan yakin Montreal adalah tempat di mana saya mahu berada,” kata Nesta.

Jurulatih Impact, Jesse Marsch terdesak untuk menurunkan pemain pertahanan itu bagi membantu kelab itu daripada terus terperosok.


“Ia adalah peluang yang hebat untuk kelab kami menambah seorang pemain pertahanan yang berbakat. Kami sangat teruja untuk meletakkannya dalam kesebelasan kerana dia akan membantu kami lebih baik di setiap peringkat,” kata Marsch. -Reuters.

0 comments:

Post a Comment